AKUPUNKTUR

Akupunktur er en meget anerkendt og effektiv behandlingsform til f.eks. muskel og ledsmerter, fordøjelsesproblemer, eksem, betændelsestilstande, hormonelle forstyrrelser, stress-symptomer og mange andre ubalancer og lidelser.

Akupunktur og Akupressur er en 4000 år gammel, kinesisk behandlingsform, der bygger på teorien om, at mennesket gennemstrømmes af elektromagnetisk energi (Qi), der følger bestemte baner også kaldet meridianer.

Når Qi-energien blokeres, hvilket kan ske på grund af vedvarende stress og forkert kropsholdning, kost og tankegang, kan blokeringerne føre til træthed, smerte og senere begyndende sygdom.

Med akupunktur og akupressur-massage ophæves Qi-blokeringerne og energien kan igen strømme frit og aktivere din krops evne til helbredelse.

Fysioteamets akupunktør, Anita Peng har stor succes og mange års erfaring med at kombinere en vifte af helbredende metoder. Det betyder i praksis, at Anita ofte kombinerer akupunktur med eksempelvis akupressur, visualisering, åndedrætsteknikker og coaching.

Læs mere om Anita Peng - Klik her

Verdenssundhedsorganisationen WHO beskriver Akupunktur som velegnet til behandling af flere end 70 sygdomme og symptomer. Bl.a :

• Allergier

• Astma og bronkitis.

• Gigt- og muskellidelser

• Hormonelle lidelser, fx overgangsalder

• Høreproblemer fx.tinitus.

• Kroniske eller akutte smerter i ryg og led.

• Kredsløbslidelser herunder forhøjet blodtryk,

• Svimmelhed og hjertebanken.

• Mave- og tarmlidelser

• Nervøsitet, angst og depression.

• Overvægt

• Pande- og bihulebetændelse.

• Søvnproblemer.

• Tobaksafhængighed.

• Træthed.

• Ødemer

• immunforsvaret.

Priser ved Akupunktør Anita Peng

Fra 1/5 - 2022

Første Behandling 90 min. Kr. 1.200,-

Normal Behandling 90 min. kr. 1.200,-

Normal Behandling 45 min. kr. 600,-

Vi tillader os som udgangspunkt at opkræve fuldt honorar, hvis du melder afbud senere end kl. 17 dagen før den aftalte tid. Booking og aflysning af aftaler kan foretages online, via mail på info@fysioteamet.dk eller telefonisk. Hvis du ringer uden for vores telefontid, lægger du bare en besked.

Du kan få delvis dækning fra Sygeforsikringen danmark til akupunktur behandlinger, hvis du er medlem af denne. Du får dækket kr. 115,- for den første behandling, og kr. 75,- for efterfølgende behandlinger.

En del private sundhedsforsikringer giver tilskud til akupunktur behandlinger. Kontakt dit forsikringsselskab for yderligere oplysninger.

Bemærk, at Anita Peng er RAB-godkendt akupunktør